КАР’ЄРНИЙ РАДНИК ЯК НОВАЦІЯ У ПОБУДОВІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПЕРСПЕКТИВИ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

  • Оксана Самойленко
  • Валентина Копетчук

Ключові слова:

кар’єрний радник, андрагогічне порадництво, кар’єрна компетентність особистості, професійна орієнтація

Анотація

У статті представлено розгляд проблеми впровадження інституту кар’єрного радника в різні сфери суспільного життя як фахівця в галузі професійної орієнтації, самовизначення особистості, побудови успішної професійної карєри, формування карєрної компетентності особистості. Аналіз здійснено на основі вивчення словацького позитивного досвіду підготовки кар’єрних консультантів як фахівців з побудови та розвитку кар’єри дорослих. Акцентовано увагу на системі підготовки зазначених фахівців у закладах вищої освіти в рамках спеціальності «Андрагогіка».  Обґрунтована необхідність врахування зарубіжного позитивного досвіду для розбудови ефективної вітчизняної системи кар’єрних радників. Умотивовано положення про необхідність залучення таких фахівців до процесу формування кар’єрної компетентності  особистості в юнацькому віці, у період навчання в закладі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти.  Окреслено переваги від соціальної синергії упровадження інституту кар’єрного радника для роботодавців (отримують свідомого щодо своєї кар’єри фахівця), центрів зайнятості (споживачами послуг стануть свідомі пошукачі роботи, орієнтовані на кар’єрне зростання та професійне самоусвідомлення), закладів освіти (учнями / студентами стануть професійно вмотивовані молоді люди, із чіткими уявленнями про своє професійне майбутнє) та здобувачів освіти (котрі врахують свої професійні нахили, знатимуть про можливості успішної побудови професійної кар’єри та орієнтуватимуться на актуальні запити ринку праці).

Біографії авторів

Оксана Самойленко

доктор педагогічних наук,

Інститут професійно-технічної освіти НАПН України

Валентина Копетчук

У статті представлено розгляд проблеми впровадження інституту кар’єрного радника в різні сфери суспільного життя як фахівця в галузі професійної орієнтації, самовизначення особистості, побудови успішної професійної карєри, формування карєрної компетентності особистості. Аналіз здійснено на основі вивчення словацького позитивного досвіду підготовки кар’єрних консультантів як фахівців з побудови та розвитку кар’єри дорослих. Акцентовано увагу на системі підготовки зазначених фахівців у закладах вищої освіти в рамках спеціальності «Андрагогіка».  Обґрунтована необхідність врахування зарубіжного позитивного досвіду для розбудови ефективної вітчизняної системи кар’єрних радників. Умотивовано положення про необхідність залучення таких фахівців до процесу формування кар’єрної компетентності  особистості в юнацькому віці, у період навчання в закладі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти.  Окреслено переваги від соціальної синергії упровадження інституту кар’єрного радника для роботодавців (отримують свідомого щодо своєї кар’єри фахівця), центрів зайнятості (споживачами послуг стануть свідомі пошукачі роботи, орієнтовані на кар’єрне зростання та професійне самоусвідомлення), закладів освіти (учнями / студентами стануть професійно вмотивовані молоді люди, із чіткими уявленнями про своє професійне майбутнє) та здобувачів освіти (котрі врахують свої професійні нахили, знатимуть про можливості успішної побудови професійної кар’єри та орієнтуватимуться на актуальні запити ринку праці).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020

Як цитувати

1.
Самойленко О, Копетчук В. КАР’ЄРНИЙ РАДНИК ЯК НОВАЦІЯ У ПОБУДОВІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПЕРСПЕКТИВИ ОСОБИСТОСТІ. Нові технології навчання [інтернет]. 03, Березень 2020 [цит. за 19, Грудень 2024];1(94):276-81. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/44